Vækst i nye markeder

At gå ind på ethvert marked på en seriøs måde kræver kompetent opmærksomhed på en række spørgsmål, som kræver praktisk lokal, knowhow, erfaring og tilstedeværelse.
Åbninger på et nyt marked kan opstå ved en tilfældighed, gennem eksisterende kunder eller ved fokuseret beslutning. Uanset hvorfor dine øjne er rettet mod et bestemt marked – skal de forretningsmæssige rammer, der passer til dine ambitioner, skabes.

 VIRKON’s Markedsintroduktions program

VIRKON GIVER RÅDGIVNING OG PRAKTISK BISTAND TIL ETABLERING PÅ ALLE MARKEDER.

Selvom du kan få information om mange emner online, er spørgsmålet om at “få tingene gjort” på den helt rigtige måde afgørende for din succes på ethvert marked.

Markedet – Få et klart overblik over markedet for dit produkt – Størrelse, prioritet, segmentering, hovedaktører, konkurrence osv. Erhvervsfremmesystemet vil ofte være i stand til at hjælpe dig lidt på vej. Vi hjælper helt konkret med afklaring af alle relevant forhold omkring forberedelse, markedsforhold, Go2Market model – og medvirker til optimalt udbytte i de valgte markeder.

Go-To-Market tilgang

Den rigtige plan for at gå struktureret ind i et marked – hvor er markedsmulighederne, hvordan kan du komme ind effektivt, hvilket set-up har du brug for på kort og mellemlang sigt, hvad er den ‘rigtige’  ‘to-do’-liste, og hvad er prisen.

  • Dit forretningsmodel er afgørende for din succes – vil det fungere på dette marked, og hvordan kan du bedst konkurrere.
  • Operationelle krav – lokal tilstedeværelse, administration, sikkerhed, forsikring, handel  T&C’er, logistik, levering og returopsætning
  • Skattemæssige konsekvenser af dit set-up og den optimale implementering kan forberedes på forhånd.
  • Regulativer og godkendelser lokalisering af produkt og dokumentation samt forsikring af lokal overholdelse af juridiske og fysiske krav
  • Service og garanti – opsætning af eventuel eftersalgssupport som måtte være relevant. For eksempel. Juridiske krav, forventninger, levering, muligheder og omkostninger. Hvordan møder du dine kunder?
  • Salg – kanalstrategi, kunder, organisation og mennesker, indledende feedback fra målsegmenter, mulige partnere (forhandlere-distribution-franchise-modeller)
  • Marketing – juridisk overensstemmelse, lanceringsplan, PR-plan, medieplan, eventplanlægning og kort liste over mulige bureauer
  • Lokalt partnerskab – Operationel assistance til at kickstarte din virksomhed med relevante lokale partnere (distributør, importører, e-handel, virksomhedskanaler osv.)

Metoden fokuserer på de aktiviteter, der giver reel fremgang og omfatter intensiv brug af ad-hoc fact-finding, OBJEKTIVE MARKES TEST OG KONTROLLERET (POC – proof of concept).

Sådan gør vi

I samarbejde med virksomheden, andre relevante supportprogrammer og serviceudbydere vil vi rådgive dig om de relevante opgaver, handlinger og beslutninger, du skal træffe med det formål at give dig mulighed for at etablere din virksomhed på den optimale måde i forhold til din aktuelle situation og ambition. Hvert område af emner vil blive dækket af eksperter inden for kompetenceområdet og samt inkludere faktisk markedsintelligens for dit forretningssegment. Vi gør i vid udstrækning brug af vores aktive erhvervsnetværk, andre kunder og praktisk erfaring til at give praktiske råd om løsninger, der virker.

En operationel Go2Market plan der kan implementeres for hver marked.

Uanset produkter, services og marked – hjælper en god struktureret plan for hvert marked. Når I en gang har etableret den rigtige struktur, proces for markeds validering og lokalisering – har styr på alle de elementer der er væsentlige for netop jeres forretning – er i klar til egentlig skalering.