Hvad driver virksomhedens fremtidige værdiskabelse ? Er platforme for fremtidens udvikling på plads ?
Identificeres, kvalificeres og udvikles innovations aktiviteter målrettet og er rammerne kommercialiserings processen klar til innovation ?
Inddrages hele organisationen og anvendes partnerskaber målrettet for opnåelse af de ønskede mål ?
Vækst platforme er nødvendige for alle organisationer som skal være hurtigere, fleksible og transformerbare.
![](https://virkon.dk/wp-content/plugins/lazy-load/images/1x1.trans.gif)
Virkon anvender en række effektive værktøjer der sammen med vores operationelle ekspertise kan medvirke til at etablere, formidle og drive rammerne for organisationens Innovations udvikling.
- Ideation Framework – etablering af en effektiv og struktureret proces understøttet af relevante værktøj til at identificere, indfange og vurdere ideer, der kan forbedre og udvikle forretningen.
- Innovation Pipeline – fastlægge og tilpasse Innovation Pipeline værktøjet til at opsamle og styre behandlingen af innovations ideer – fra ideen opstår til den når markedet. Værktøjet understøtter en effektiv innovations proces.
- Innovation Management – fastlægge og implementere (forankre) en ledelsesmodel (værktøjer, processer, nøgletal og kultur), der vil understøtte effektiv og hurtig forretningsudvikling.
- Collaborative innovation – introducere og implementere ‘åben innovation’ filosofi (bruger-drevet, ”community”-drevet) for at opnå en successfuld vækstplatform for fremtidige forretningsområder, produkter og markeder.
- CIA – (Commercialization Innovation Assessment) er et komplet model understøttet af et værktøj, der kvalificerer ideer, markedstester ideer, identificere målgruppe og forberede en kick-start på markedslancering med varme leads
- PoC (Proof-of-Concept) – styre processen med at skabe ”fysisk” bevise for relevans for et produkt/service på et forventet marked (implementering af innovation)