VIRKON’s sales excellence garanterer effekt !
Kunde tilgangs model – Definer den optimale kunde akkvisitions model og sørg for en effektiv salgstilgang udarbejdes, optages og forfølges i forhold til hvert markedssegment og vertikal. Vores metoder og trænings programmer inkluderer (“Simply Selling”, “Strategic Selling” og “Solution Selling”)
Salgs styrke optimering – design af en effektiv salgs organisation inkluderer rammer, struktur, kunde snitflader, support og værktøjs kasse der sikrer opnåelse af virksomhedens overordnede målsætninger. Metoder inkluderer f.eks. Kompetence profil, salgs karriere planlægning, målsætnings guide, Salgs ledelses portal, “Værktøjs kasse“ og operativ digitalisering
Struktureret markeds segmentering – model til facilitering af struktureret segmentering af markedet sikre viden om de reelle behov, markedsstørrelser, adgangs forhold (regulativt, konkurrence) og sikrer at de bedst mulige kommunikations, marketing og salgs aktiviteter kan etableres i en effektiv markedsplan. Virkon udarbejder bla. Vertikale markeds analyser med objektiv forretningsanalyse og anbefalinger.
Go-to-Market modeller – Markeds tilgange ændres kontinuerligt. Digitalisering, forbruger behov, globalisering og international økonomi sætter dine markeds modeller på prøve. Lønsomheden og kanal modeller og produkt områder ændrer sig. Nye innovationer kræver ofte nye markeds modeller og de eksisterende skal optimeres. Virkon kan medvirke med optimering og praktisk implementering af dynamiske GTM modeller.
Export og internationalisering – struktureret etablering af forretning uden for landet kan gøres på mange forskelligemåder – det er vigtigt de rigtige markeds adgange, resurser og prioriteter evalueres og medtages i evalueringen og den operationelle markedsplan. Virkon er eksperter og arbejder med et globalt aktivt netværk der kan sikre hurtig og præcise svar og operationel assistance. Vi afdækker mulighederne i konkrete projekter eller generelt og det kan være en god ide at starte med et Internationaliserings workshop.
Der er en række andre vigtige forhold der medvirker til salgs effektivitet f.eks. Bid Management (Optimer udbyttet af tilbudsgivning), Markeds test (Find de reelle hot-spots i markedet), effektiv salgs kanal program ( forhandlere og partneres positive deltagelse i salgs styrken)