Virksomhedens planer og strategier testes konstant
af kunder, konkurrenter, medarbejdere, aktionærer – og ikke mindst af nye innovationer – nye forretnings modeller og nye forbrugs -og behovmønstre.
Hvordan sætter du de nødvendige og relevante målsætninger for virksomheden der er i konstant transformation for sikring af den nødvendige værdiskabelse ?
Hvordan har du sikret dig organisationen og alle interessenter forstår og bakker op om de aktiviteter der skal sikre virksomhedens fremtidige udvikling ?
Du vil være en katalysator for forandring og positiv udvikling ? Det er den centrale ingrediens i de fleste iværksætter drømme. Der skabes nyt for ar forbedre eller udnytter en situation.Uden konstant forandring (forbedring) skabes ikke værdi.
Hvad vil jeres organisation forandre ?
=> hvordan gøres dette bedst ? Hvad er de interne og eksterne forhold og prioriteter ?
For at befordre tankerne i en brugbar retning kan du teste virksomheden i forhold til nogle basale temaer.
1: Kerne værdierne i porteføljen => forretnings katalysator og værdiskaber
2: Operationel effektivitet => Reducer kompleksitet, reducer omkostninger, øge effektivitet
3: Informations tilgængelighed => digitalisering og informations forståelse er afgørende for at skabe nye forretnings muligheder
Overordnede aktiviteter:
Innovations tragten => har vi udvikling der sikrer fremtidens vækst ?
Vækst platformen => Har vi skalerbare og objektive kommercialiserings rammer ?
Forretnings effektivitet => Kan vi implementere, levere og lede organisation og resurse til det gode resultat ?
Hvordan ser godt ud ?
for dig ? , Kunderne ? medarbejderne ? aktionærerne ?